STEM škola definirana je kao škola s jasnom STEM strategijom, koju karakteriziraju različiti ključni elementi i kriteriji.
Ova je definicija rezultat Izvješća europskih STEM škola koje se temelji na opsežnu pregledu literature i temeljitu procesu konzultacija s četiri skupine ključnih dionika u obrazovanju za prirodoslovlje, tehnologiju, inženjerstvo i matematiku (STEM). Ti ključni dionici su škole, STEM nastavnici, ministarstva obrazovanja i STEM industrije.
Kriteriji izvješća za „STEM škole“ identificiraju ključna područja koja mogu pomoći školama da napreduju i imaju jasniju strategiju za STEM obrazovanje. Posebno su ključna područja vezana uz nastavu, nastavni plan i program, ocjenjivanje, osoblje, vodstvo škole, društvene veze škole i školsku infrastrukturu.
Za više informacija idite na www.stemschoollabel.eu
Ovdje, u STEM School Labelu, želimo pomoći školama da odgovore na sve kriterije koji definiraju STEM školu. Zahvaljujući procesu akreditacije STEM School Label, možete procijeniti svoju školu prema skupu kriterija kako biste odredili područja snage i slabosti, kao i da biste istaknuli aspekte koji trebaju daljnji razvoj.
1. uputa 2. provedba nastavnog plana i programa 3. procjena 4. profesionalizacija osoblja 5. školsko vodstvo i kultura 6. veze 7. školska infrastruktura
STEM School Label zajednička je inicijativa European Schoolnet, Ciencia Viva (Portugal), Maison pour la Science d'Alsace (Francuska), Centra za promicanje znanosti (Srbija) i Centra za razvoj obrazovanja (Litva) pokrenuta 2017. kao Erasmus+ projekt. Od 2021. sve aktivnosti STEM School Label nastavljaju se u okviru Scientixa uz financiranje programa Europske unije za istraživanje i inovacije Horizon 2020.
Visoka vidljivost na nacionalnoj i europskoj razini kroz usklađenu komunikaciju i aktivnosti širenja na portalu European STEM School Label.
Prepoznavanje kao škole koja je spremna poboljšati svoju razinu STEM obrazovanja i podijeliti svoju stručnost.
Članstvo u europskoj mreži STEM škola za poticanje razvoja STEM strategija na razini škole
Mogućnost pokazivanja oznake STEM škole u svim promotivnim i informativnim materijalima škole
Ako ste tek počeli koristiti STEM School Label, slobodno istražite javni portal, pročitajte najnovije vijesti, otkrijte resurse i saznajte zašto je STEM School Label relevantan za vašu školu. Kada budete spremni, registrirajte se da biste se pridružili zajednici, počnite čitati forume, uključite se i započnite postupak akreditacije kako biste dobili svoju oznaku!
Da biste dobili STEM School Label, prvo se trebate registrirati. U vrlo širokim crtama, sudjelovat ćete dijeleći svoje znanje i stručnost kroz resurse i studije slučajeva. Nakon što pripremite svoj proces samoocjenjivanja na temelju kontrolnih lista STEM School Label, konačno možete ispuniti i predati svoj upitnik za ocjenjivanje.
Nakon što dobijete naljepnicu, ona vrijedi 18 mjeseci, a nakon 12 mjeseci možete ponoviti postupak procjene.
Na temelju STEM strategije vaše škole i drugih čimbenika ocijenjenih kroz proces ocjenjivanja, možete dobiti jednu od sljedećih oznaka:
Kompetentno: minimalno uvježbavanje strategije STEM škole
Stručno: napredniji pristup strategiji STEM škole
Ekspert: izvanredna praksa za sve kriterije strategije STEM škole
Jeste li spremni uključiti se i podržati razvoj STEM strategije u svojoj školi? Pročitajte o STEM školama i načinu razmjene s drugim STEM školama.
Hackathon – (sastavljen od riječi hakiranje i maraton) događaj je ograničena trajanja u kojemu se timovi sastavljeni od tehničkih i poslovnih stručnjaka okupljaju kako bi intenzivno surađivali na kreativnim projektima.
Predstavljaju konkretne problema i izazove iz svakodnevnoga života i traže najinovativnije rješenje problema. Područje problema može biti manje ili više izazovno u odnosu na cilj inovacije i ne mora nužno uključivati tehnologiju (tehnologija je u većini slučajeva jedan od čimbenika).
Aktivnost se obično ostvaruje kroz fizičko i/ili virtualno sudjelovanje većeg broja vrlo vještih sudionika (tzv. hakera) koji mogu biti studenti, profesionalci, istraživači.
U modernom ljudskom društvu robot imaju ulogu sličnu onoj kako su to predviđali znanstvenici, filozofi i književnici kroz povijest. Roboti obavljaju sve više zadaća umjesto ljudi, te su postali neizostavni dio modernog ljudsko društva i pokretači četvrte industrijske revolucije. Ne postoji više segment ljudskog djelovanja u koji roboti nisu uključeni, od tvorničkih proizvodnih linija, medicinskih ustanova, na najopasnijim mjestima, u morskim dubinama i u zraku, u laboratorijama, u svemirskim postajama i na površinama drugih planeta, na bojišnicama, u poljima kod uzgoja voća i povrća, u domovima kao kućne pomoćnice i pomoćni radnici, ali i u obrazovnim institucijama. Robotika je pokazala da je utjecajan alat za učenje, ne samo kao tema studiranja, već i za opće aspekte znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematičkog obrazovanja (STEM). Robotika pruža izvrsne mogućnosti za podučavanje informatike, računarstva, strojarstva, elektrotehnike i drugih inženjerskih disciplina u školama i na fakultetima.Također, robotika i STEM dijele neke zajedničke karakteristike, te posjeduju mogućnosti da kod učenika/studenata pobude i aktiviraju emocionalni angažman i interakciju s fizičkim uređajima, da oplemene načine stjecanja znanja uz učenje kroz rad i multidisciplinarno učenje, te da pobude kreativno razmišljanje kroz konstruktivistički pristup.
Programiranje predstavlja kreiranje i izvršavanje algoritama pomoću programskih jezika. Svrha ove operacije jest da se računalu izdaju određene instrukcije, tj. kodovi koje on treba izvršiti. Ove instrukcije moraju biti veoma precizne, jer računalo ništa ne pretpostavlja, nego izvršava isključivo ono što mu je naređeno.
Programiranje je način na koji se računalu objašnjava kako će interpretirati određene informacije koje dobije od korisnika. Na ovaj način računalo će drugačije tumačiti komande koje unosimo u, na primjer, Microsoft Word od onih u nekoj videoigri. U oba slučaja možda smo pritisnuli isto dugme, ali ih programi drugačije tumače.
Kroz Scientix pomoću programiranja djecu potičemo na :
Webinari su web-based seminari kojima su svrhe obrazovanje, demonstracija i poučavanje novih vještina. Scientix organizira jednosatne webinare na temu obrazovanja u području znanosti, tehnologija, inženjerstva i matematike. Oni su idealna prilika za Scientix-ovu zajednicu da se pobliže upozna s temama STEM obrazovanja i da ih na taj način primjeni u obrazovanju.
Webinari su otvoreni su za sve koje zanima poučavanje i učenje prirodoznanstvenih predmeta. Sudjelovanje je besplatno, ali je obvezna prijava.
Za više informacija posjetite scientix-webinars
Od 2013. do 2015. održano je 29 Scientix nacionalnih konferencija organiziranih u suradnji s nacionalnim kontakt točkama Scientixa. Ti su događaji bili namijenjeni zajednici nastavnika STEM-a u njihovim zemljama. Obično su trajali dva dana, a privukli su oko 100 nastavnika i drugih stručnjaka u STEM obrazovanju.
Cilj konferencije je predstaviti inovativne STEM metode poučavanja i upoznati sudionike s nacionalnom i europskom suradnjom u politici i praksi znanstvenog obrazovanja.
Za više informacija posjetite http://www.scientix.eu/conference
Scientix Moodle platforma Scientix nudi Moodle platformu, učiteljima diljem Europe i svijeta, kako bi olakšao poučavanje na daljinu u ovim izazovnim vremenima.
Možete koristiti Scientix Moodle za dijeljenje sadržaja tečaja sa svojim studentima i podršku vašem online podučavanju.
Istražite platformu kako biste pronašli inspiraciju i provjerili više od 400 tečajeva koji su već dostupni na različitim jezicima.
Za više informacija posjetite http://moodle.scientix.eu/